Κυριακή 8 Ιουνίου 2008

Τεύχος 1: Σχόλια αναγνωστών για τα υπόλοιπα άρθρα.

Σχολιάστε τα υπόλοιπα άρθρα του τεύχους.

1 σχόλιο:

Xrysostomos είπε...

Σχετικά με το άρθρο "Ποιο αναλυτικό πρόγραμμα;".

Δεν έχω έντονες ενστάσεις. Μου άρεσε ο σαφέστατος διαχωρισμός ανάμεσα σε διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα - κάποια στιγμή πρέπει να καταλήξουμε τί εννοούμε με τις έννοιες, αν θέλουμε να σταθούμε κριτικά απέναντί τους.
Και το άρθρο αυτό βοηθά.

Με την ευκαιρία όμως θέλω όμως να υπογραμμίσω το εξής.

Να κοιταχτούμε και λίγο (εμείς οι εκπαιδευτικοί) στον καθρέπτη.

Και να δούμε ότι στη (συντριπτική κατά τη γνώμη μου) πλειοψηφία μας διατηρούμε μια απαξιωτική στάση προς το αναλυτικό πρόγραμμα. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο τρέχον. Καθορίζουμε το τί θα κάνουμε κάθε σχολική χρονιά, κοιτώντας το σχολικό βιβλίο. Αγνοούμε το αναλυτικό πρόγραμμα.

Δικαιολογίες έχουμε πολλές, σε πολλές περιπτώσεις αξιοπρεπέστατες. Οι κραυγαλέες αντιφάσεις του αναλυτικού προγράμματος, η (αλλού αυτονόητη) επιμόρφωση μας στις όποιες καινούργιες προτάσεις του, οι πιθανές ιδεολογικές μας ενστάσεις είναι ορισμένα παραδείγματα.

Θεωρώ όμως ότι η τελική μας στάση (η απαξίωση δηλαδή) καταλήγει να ενισχύει τις όποιες προβληματικές συνιστώσες του αναλυτικού προγράμματος. Δεν το εφαρμόζουμε για μένα σημαίνει δεν βοηθάμε να κριθεί. Δεν βοηθάμε να αλλαχτεί.

Είμαι πεπεισμένος ότι μία από τις προϋποθέσεις για να βελτιωθούν τα αναλυτικά προγράμματα στη χώρα μας είναι και η αλλαγή της στάσης μας απέναντί τους.

ΥΓ. Καλή συνέχεια στη κόκκινη κιμωλία.